Tweede week in Kaapstad

19 februari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Deze week hebben we verder kennis gemaakt met de scholen en de kinderen met wie we gaan werken. Dinsdag en woensdag waren niet heel erg spectaculaire stagedagen. We kregen een beetje het idee dat ze nog niet goed wisten wat we precies op de school kwamen doen. Gelukkig kregen we wel het gevoel dat ze heel erg blij met ons zijn. We worden continue bedankt dat we komen helpen en dat ze veel van ons hopen te leren. Afgelopen donderdag zijn we naar de andere basisschool geweest waar wij kinderen gaan helpen. Wij zullen namelijk op twee verschillende scholen in de townships gaan werken. Op deze school was nog geen bibliotheek aanwezig. Tamara en ik krijgen nu de kans om dit op te bouwen en om hier ook gesprekken met kinderen te voeren die problemen hebben met zichzelf of thuis. Heel interessant! Daarna zijn we weer naar dezelfde school als dinsdag en woensdag gegaan. Hier hebben Tamara en ik samen met 20-25 meisjes van een jaar of 12/13 kennis gemaakt door hun te laten vertellen waar ze wonen, met wie ze wonen en wat ze van de plek vinden waar ze wonen. Verder gingen we buiten nog een spel met ze spelen. Wij merkten dat ze het toch wel heel leuk vonden om dat met ons te doen. Ze waren gefascineerd door ons haar en een meisje wilde mij de chacha leren, heel erg leuk!

Vanaf vrijdag hadden we al weekend. We zijn die dag lekker naar het strand in Muizenberg geweest. Deze keer heel goed ingesmeerd! Op het strand waait er ook een vlag waarop te zien is hoe gevaarlijk de zee is wat betreft haaien. We zagen dat de dag daarvoor nog een witte haai was gespot. Zaterdag 18 februari zijn we met de trein en de bus naar het Waterfront geweest. We moesten eerst naar het centrum van Kaapstad met de trein. Eenmaal daar aangekomen was het even een zoektocht naar het kopen van een buskaart. Eigenlijk was het  heel simpel, maar iedereen op straat bemoeide zich met ons en wilde ons helpen. Uiteindelijk de juiste bus naar het Waterfront gevonden en toen we daar aangekomen waren, zijn we eerst gaan lunchen. Daarna zijn we lekker rond gaan struinen langs alle winkeltjes en hebben we een terrasje gepakt. Vandaag wilden we weer naar het strand gaan, maar er stond veel te veel wind, dus zijn we weer naar huis gegaan. We zijn bij Honeybun een smoothie gaan drinken en zijn lekker gaan relaxen. Wat mij opvalt is dat ze in heel veel winkels Michael Bublé draaien. Overal waar we komen horen we wel een liedje van hem. Ook opvallend dat "It's beginning to look a lot like Christmas" vandaag afgespeeld werd in de supermarkt haha! Morgen onze supervisor van stage ontmoeten en naar een autoverhuurbedrijf om een auto te huren. Dan kunnen we zelf overal naartoe rijden!