Mijn eerste dagen in Zuid-Afrika

10 februari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag alweer de vierde dag in Zuid-Afrika! Voor mijn gevoel zitten we hier al veel langer en ik ben inmiddels al wel gewend aan ons huisje. Maandagavond kwamen we laat aan in ons huisje en werden we verwelkomd door een huisgenoot en onze huiskat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even moest slikken toen ik mijn kamer voor het eerst zag. Er hangt maar 1 peertje aan het plafond met tl licht, niet heel sfeervol dus en ik was ook vrij moe van de lange reis. Tamara en ik besloten daarom om de eerste nacht maar bij elkaar te slapen. Toen we de volgende ochtend wakker werden, moest er eerst elektriciteit gekocht worden. Om de beurt koopt een huisgenoot elektriciteit bij de supermarkt hier in de buurt, zodat we weer een aantal dagen elektriciteit hebben. Op onze eerste dag hebben we al veel gezien, we zijn door Elisha (iemand van het stagebemiddelingsbureau) meegenomen naar de Waterfront. Dit is echt een hele mooie haven in Zuid-Afrika met leuke eettentjes en winkeltjes. Daarna zijn we nog langs de kust gereden waar we hele mooie stranden zagen (Cambs Bay) en waar we ook in de verte Robbeneiland konden zien liggen. Op onze eerste dag hebben we al veel kunnen zien!

Woensdag zijn we zelf een beetje op pad gegaan in Observatory, de plek waar wij ook wonen. We zijn ook lekker wezen lunchen bij Honey Bun, een lunchcafé waar ze heerlijke smoothies en broodjes hebben. Fijn is ook dat het eten en drinken hier heel goedkoop is, het is hier echt de helft goedkoper dan in Nederland! 's Avonds werden we door een huisgenootje meegevraagd naar de verjaardag van haar vriend en een ander huisgenootje van ons. Dit was echt heel gezellig! Hele vriendelijke mensen, heel gastvrij en ze bleven ons maar bedanken dat we waren gekomen. Een geslaagde avond!  De volgende dag zijn Tamara en ik met de trein naar het centrum van Kaapstad geweest. Dit treinstation ligt precies voor ons huis, heel makkelijk, maar minder fijn als er treinen voorbij komen rijden. In alle vroegte rijden de treinen al langs en omdat de remmen het niet zo goed doen en we hier alleen maar ramen van enkel glas hebben, heb je het gevoel alsof de trein letterlijk voor je raam staat. Gelukkig was het centrum van Kaapstad wel heel leuk om te zien! We hebben o.a. de Green Market Square gezien, dit is een hele grote markt waar je heel veel souvenirs kan kopen. Tot nu toe heb ik het hier heel erg naar mijn zin en we zijn van plan om dit weekend ook nog naar het strand en nog een keer naar Waterfront te gaan. Tot snel bij een nieuwe blog!